93, IROON POLYTECHNIOY Str., 185 36, PIRAEUS, GREECE

28 Ιούλ

Ιστορικά στοιχεία

Ι Σ Τ Ο Ρ Ι Α

ο Πειραιάς, το σημαντικότερο ανάμεσα στα λιμάνια της Μεσογείου, είναι επίσης μια από τις μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας. Είναι το λιμάνι της Αθήνας από την αρχαιότητα. Ο Θεμιστοκλής ξεκίνησε τα «Μακρά Τείχη» μεταξύ της Αθήνας και του Πειραιά το 480 π.Χ. Ωστόσο, αργότερα καταστράφηκαν από τον Ρωμαίο στρατηγό Σούλα το 86 π.Χ. και κατά τον Μεσαίωνα ο Πειραιάς δεν ήταν παρά ψαροχώρι. Ο Πειραιάς αναζωογονήθηκε για άλλη μια φορά με νέα κλασικά κτίρια και σύγχρονα εργοστάσια, αφού η Αθήνα έγινε η ελληνική πρωτεύουσα το 1834. Αργότερα το 1923, εκατό χιλιάδες πρόσφυγες ήρθαν στον Πειραιά από τη Μικρά Ασία, φέρνοντας τον πολιτισμό τους και συμβάλλοντας στην κοσμοπολίτικη γεύση αυτού του σύγχρονου λιμανιού της εποχής μας.

Σ Η Μ Ε Ρ Α

Ο σύγχρονος Πειραιάς είναι στην πραγματικότητα τμήμα της Αθήνας, και αποτελεί το νοτιοδυτικό τμήμα της πόλης των τεσσάρων εκατομμυρίων κατοίκων. Δεν είναι μόνο μια από τις σημαντικότερες πόλεις της ναυτιλιακής δραστηριότητας σε όλο τον κόσμο, αλλά και η πύλη της ηπειρωτικής Ελλάδας και προς τα εκατοντάδες νησιά της. Ένα σύγχρονο λιμάνι-πόλη με την υψηλότερη οικονομική δραστηριότητα στην Ελλάδα, το μεγαλύτερο λιμάνι επιβατών στην Ευρώπη και ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια στον κόσμο.

Στον  Πειραιά δεν έρχεται κάποιος μόνο για δουλειές. Παρόλο που πολλά αναντικατάστατα δημόσια κτίρια της Νεοκλασικής εποχής εξαλείφθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’60, η πολιτική υπερηφάνεια επανεμφανίστηκε δυναμικά. Εκτός από το Δημοτικό Θέατρο, μπορείτε να βρείτε ωραία μικρά υπαίθρια εστιατόρια και συντριβάνια στη σκιά των κλασικών προσόψεων του κτιρίου. Στους στενούς δρόμους πίσω από τις κύριες τράπεζες και τα γραφεία εισιτηρίων που περιβάλλουν το κεντρικό λιμάνι, υπάρχουν κομψά εστιατόρια και καταστήματα, καθώς και μερικά εκλεκτά δείγματα της νεοκλασικής αρχιτεκτονικής, όπως ο τερματικός σταθμός του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και το κτίριο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος δίπλα στο λιμάνι, , το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο και κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδας στην οδό Γουναρη κ.λπ.

Στη νότια και ανατολική περιοχή του ηλεκτρικού σιδηροδρομικού τερματικού σταθμού βρίσκεται η περιοχή της αγοράς, με μία ασυνήθιστη και ταυτόχρονα σαγηνευτική ποικιλία: ιχθυοπωλεία, πάγκους φρούτων και λαχανικών μαζί με πολυελαίους και καταστήματα εξοπλισμού.

Το πρωί της Κυριακής υπάρχει επίσης μια πολυσύχναστη υπαίθρια αγορά, η οποία είναι τοποθετημένη ανάμεσα στα καταστήματα με αντίκες γύρω από την πλατεία Ιπποδάμειας και επίσης στους κοντινούς δρόμους των σιδηροδρόμων.